“Ik begon als leerling en loop nog steeds stage”
Thimo, servicecoördinator
Had je Thimo (30) ooit verteld dat hij op een dag bij Kremer achter een bureau zou belanden, had hij waarschijnlijk hard gelachen. Want Thimo werkte liever met zijn handen dan dat hij in de schoolbanken zat. Op zijn 17e begon hij als leerling elektromonteur bij Kremer op een groot woningbouwproject in Terborg. Een geweldige leerschool, waarin hij ontdekte dat dit werk echt bij hem past. Inmiddels is hij doorgegroeid tot servicecoördinator van het flexteam van de afdeling Elektrotechniek. “Ik begon als leerling en loop eigenlijk nog steeds stage.”
Na jaren in de woningbouw en renovatie te hebben gewerkt als monteur, veranderde de loopbaan van Thimo abrupt door een knieblessure. “Thuiszitten was niets voor mij en ik kon gelukkig blijven werken – deels buiten, deels binnen,” vertelt Thimo. “Kremer creëerde zelfs een functie voor me, waarin ik kleine opleverpuntjes voor de woningbouw oppakte en zelf afhandelde met de aannemer en klanten. Het was wel even wennen. Van actief buitenwerk naar een computerscherm was een omschakeling. Maar ik ben altijd op zoek naar uitdagingen. Al snel merkte ik dat het contact met klanten en de coördinatie van projecten minstens zo uitdagend is.”
Veiligheid en betrouwbaarheid gegarandeerd
Sinds 2023 stuurt Thimo de nieuwe flexafdeling als onderdeel van de utiliteitsafdeling bij Kremer aan. Het team pakt herstelwerkzaamheden op na veiligheids- en brandveiligheidsinspecties (bekend als Scope 8 en 10). Ook verzorgen ze andere, kleinere elektrotechnische werkzaamheden. “De inspecties zijn verplicht voor veel bedrijven en gebouweigenaren en moeten voldoen aan strikte veiligheidseisen”, legt Thimo uit. “Of het nu gaat om het aanpassen of verplaatsen van een datainstallatie, stopcontact, het verbeteren van noodverlichting of het oplossen van brandveiligheidsrisico’s. We garanderen dat onze klanten die grotendeels in de buurt zitten, veilig kunnen blijven draaien.”
Klein installatiebedrijf in grotere organisatie
Thimo runt zijn afdeling als een klein installatiebedrijf binnen de grotere Kremer-organisatie. Als servicecoördinator houdt hij toezicht op alle projecten: hij bezoekt klanten, beoordeelt situaties, maakt calculaties, plant werkzaamheden in en begeleidt de monteurs. Ook de facturatie neemt hij voor zijn rekening. Wat Thimo geweldig vindt aan deze afdeling? “De afwisseling en de snelheid waarmee we kunnen schakelen. Geen scopekeuring is hetzelfde. We zijn met vier mensen en bedienen allerlei klanten, van grote transportbedrijven tot verzorgingstehuizen tot restaurants tot kleine bedrijven aan huis. Elke dag is anders en dat houdt het werk spannend en uitdagend. Ik ben snel volwassener geworden door dit werk. Ik moet risicovolle beslissingen maken en zaken oplossen. Soms werk je met klanten die 24/7 draaien waar je niet zomaar de stroom kunt uitschakelen.”
Klanten waarderen het team voor hun flexibiliteit: ze staan klaar met oplossingen, zelfs als de keuring door een andere partij is uitgevoerd. “Als wij ons werk goed doen, is niet alleen de klant tevreden, maar hebben de monteurs ook alles wat ze nodig hebben om goed werk af te leveren.”
Samenwerken en écht verschil maken
Wat Kremer voor Thimo echt bijzonder maakt, is de informele cultuur en het warme teamgevoel. “Kremer is een familiebedrijf en dat voel je elke dag. Er is altijd tijd voor een grap of een praatje. Iedereen kent elkaar. Hier is geen ‘wij’ en ‘zij’ tussen binnen en buiten. We helpen elkaar altijd en werken nauw samen met andere afdelingen om de klant verder en optimaal te kunnen bedienen.” Thimo is blij elke dag een bijdrage te kunnen leveren, niet alleen aan de veiligheid van klanten, maar ook aan de groei en sfeer van het bedrijf.
“Het is geweldig om onze afdeling gestaag te zien groeien, verantwoordelijkheid te hebben en elke dag het verschil te maken voor de klant!”